Kerättyäni kokemusta copywriterin ammatin erilaisista ulottuvuuksista useassa eri toimistossa perustin tekstitoimisto Otsikko Helsingin vuonna 2011.
Otsikon idea on palvella asiakkaita laadukkain ja toimintaa mahdollisimman palvelevin tekstein ja pitää huolta, että yrityksen strategia ulottuu ulkoiseen viestintään saakka.
Palvelen sekä asiakkaita, jotka tarvitsevat sisällöntuottajan kirjoittamaan esim. uudet verkkosivut että toimistoja, jotka tarvitsevat tiimiin copywriterin tai UI/UX-kirjoittajan.
Kysyn kysymyksiä, haastan, selvitän ja varmistan, että asiat tulevat käsitellyiksi monipuolisesti ja riittävällä huolella.
Otsikko Helsinki 12/11–>
Opin.fi, SOK, Hoitotahto.fi, Caruna, Vison, Elisa, Avoine, Sandberg
Suhde 3/08–11/09
Helsingin Sanomat, SEFE, DNA
Taivas EGO 11/04–2/08
Elisa, Helsingin Sanomat, Subtv
GREY Direct 2/02–10/04
Nokia
GREY Interactive 3/99–1/02
Nokia
Incognito 2/97–3/99
TeleRing, Fazer
SEK & GREY 3/94–2/97
Nokia, Tele, Musta Pörssi, Mäkitorppa
Helsingin Kauppakorkeakoulun loppusuoralla vuonna -94 törmäsin Helsingin Sanomissa koko sivun ilmoitukseen, jossa etsittiin nuoria mainonnan suunnittelijoita. Ymmärsin ilmoitusta lukiessani, että tuossahan urani on. Noin tuhannen hakemuksen joukosta ja huolellisten haastatteluiden seurauksena tulin valituksi copywriteriksi SEK:iin, silloiseen mainonnan korkeakouluun.
Sain asiakkaikseni heti alussa neljä ei-ihan-pienintä yritystä: Nokia Matkapuhelimet, Tele (nyk. Telia), Musta Pörssi (Kesko) sekä Mäkitorppa (Elisa). Elimme suomalaisen matkapuhelinbuumin kultakautta.
Myöhemmin portfoliooni on tullut mm. lisää operaattoreita ja puhelinalan toimijoita, medioita, järjestöjä, ohjelmistoja, eri alojen ketjuja, elintarvikkeita, pankkeja, kirjanpitoa, energiaa, koulutusta, kauppaa. Asiakkuuksien pääpaino ja suuri kiinnostukseni kohde on ollut teknisten ja monimutkaisten asioiden kansantajuistamisessa ja selkeyttämisessä.
Parhaimmillaan kirjoittaja on kuitenkin tutustuessaan uuteen yritykseen, toimialaan ja tilanteeseen; katsoessaan yritystä ja sen toimialaa pyörein silmin ja ihmetellessään sen puhetapaa, sävyä ja tyyliä ja niiden tuottamaa mielikuvaa: miksi näin? Onko tämä oleellisinta? Lisääkö tämä halukkuuttani edetä asiassa? Miksi tämä ei vakuuta minua? Mitä muuta olisi tarpeellista kertoa?
Innostusta ja henkilökemiaa – ja niiden välistä vuorovaikutusta – sitä tämä pitkälti on. Autan sinua kaikissa yrityksenne tekstitarpeissa mielelläni.
Lähtökohdaksi ei tarvita enempää. Edetään projektin vaatimien tarpeiden ja toivomustesi mukaisesti.
Löydetään toisemme.
Lisää referenssejä pyydettäessä.
Ota yhteyttä